Monday, 7 May 2012

sorry malaikat kecil ku ya....

pagi2 lagi aku tiba2 rasa sedih sgt2..aku teringat arwah.....baru2 ni p kubur arwah..tanda batu yang hubby buatkan kena curi!!!!!!!abis????kubur damian mana satu??????ini ka?ituka?atau yg tu???????????????

aku sakit hati sangat..mau nangis pn ada..tp,aku yakin..."kubur adik yang ni by!..honey yakin"..dan aku yakin..tu kubur damian....smpai hati org yg ambil tu kan...jahat!!!!!sgt jahat!!!!!!!damian...soriiiii sangat sayang!

aku ambil sapu tangan jasmine, aku ikat dpokok bunga kubur damian...itula tanda untuk masa ni..jangan kecik ati ya damian...nnti daddy buat keyu nisan tuk damian....setipa kali mau p buat,ada jak halangan..dkt2 sini teda yg buat...jauh....nnti mummy ma daddy buat ya....

Sunday, 29 April 2012

tetap d ingatan...

Rest in peace sayangku DAMIAN MIKAIL....mummy sayang damian..sangat2 dan tersangat sayang...28.04.2012 genap setahun damian tggalkan mummy untuk selamanya....mummy rindu damian..sangat-sangat dan tersangat sayang!!!!mummy nda puas peluk damian..cium damian!!!!!!cinta yang tersangat dalam untukmu damian!!!!muahhhhhh!!!!!!!!

~ Al-Fatihah ~

Saturday, 18 February 2012

rindu....

dr kmaren hujan...smpaila smlam pun hujan..hujan lebat......aku tgah kemas2 rumah cbb besok mama dtg dr sabah..hati senang laa.....lg pun by katering,& aku mmg suka buat keja bila by teda drumah...lau ada aku jd malas..mau bkepit sja..hahhaha...
pas bbrapa minit tuh,aku dapat mesej dr hubby "by rindu damian.besok lau x halangan by mau pg"...aku pun balas,"knapa by tiba2 rindu..ok..besok pg ya."..by bls "ntahla.by lau hari hujan slalu ingat dia"......aku jdnya sedih baca mesej tuh..aku hilang mood mngemas,hilang mood mop lantai..hilang sgla2nya..laju ja airmataku jatuh..sedih!!aku teringat pla saat2 terakhir arwah pg...

damian meninggal pukul 2 pm..petang tuh arwah terus d kebumi....malam tuh aku & hubby mmg nda boleh tdur...
malam tuh hujan lebat,selebat hujan malam ni..sesejuk malam ni...aku ngan by menangis...
by cakap "kesian damian...malam ni hujan..sejuk..kesian dia d sana"
hati aku nda dapat tahan sedih..laju airmata ni jatuh..
dgn keadaan aku yg baru habis besalin...air susu yg sdah keras..teda yg aku susu kan...
berpantang tanpa ada bby...
biasanya lepas besalin,bby ada d sisi,menyusu.bpelukan...
ini??
kosonggg.....
sedih hatiku....aku rasa perkara tu mcm baru smlam jadi.....
aku rindu damian,sangattttttttt rindu...
aku cuma sempat bagi setitik air susu d bibirnya...
dia pergi pun dalam pelukan aku & hubby...
hembusan nafasnya buat hati aku lg pedih...aku sayang dia..aku tau dia bahagia dsana..
d sana dia terpelihara...tp aku rindu dia...
aku lepaskan penyapu d tangan..ku tadahkan tangan..
aku hadiahkan arwah Al-Fatihah...
untukmu sayangku..DAMIAN MIKAIL...
aku nda sempat simpan gambar arwah...
aku nda sampai hati ambil gambar arwah dlm keadaannya yg tenat..
aku cuma sempat ambil baju yg arwah pakai..
dan tanda terakhir..surat lahir & surat kematian..
apapun,sejauh mana dia...mummy tetap rindu damian..
untuk selamanya..tetap sayang..d ingatan selalu...
dan di hati selalu...
memandangkan muka damian mirip dania..
dmana dania,d situ damian....mcm mana aku sayang anak2 yg ada bersama aku,
bgtula aku sayang damian..walaupun nda b'peluang mmbesarkan dia...
untuk hubby,janagn sedih2...
damian mesti tau,by bapa yang terbaik..
dia tau by sayang dia....
dia tau by rindu dia...
walaupun nda smpi hajat by men bola dgn hero by,
tp dia tetap hero hubby smpai bila2..
damian yang hansem mcm dadynya!

Thursday, 9 February 2012

kelupaanku myebabbkan kerinduan!!!!

hari ni rasa mcm ada yg nda kena..mcm nda lengkap....macm rimas tahap gaban!pagi2 lg aku sda buka2 fb,tgok2..ya ampun!!!!!baru aku tau knapa aku bgni niari..rupanya pg td aku kengkabut gila!sibuk gila!smpaikan aku lupa rutin harian utk cium itu budak dua urg!gerammmmmm!!!!!bapanya sja aku nda lupa..hahhahaha

kesian c anak...bila aku buka2 fb,aku perasan bila aku nmpak gambar anak2 ku yg comel2 nih..aduih..serba salah gila..rindu pla..nda sabar balik rumah..tp skg baru jak pukul 9!lambat lg pukul 6..hahhahaha...

utk keriduan tu,aku mau post la gmbar budak dua ni!org2 yg sangat special dlm hidup aku...
Alhamdulillah..aku dapat rezeki yg palingggg besar dlm hidup..muahhhhhhh!!!!!!!!!

Saturday, 28 January 2012

malaikat kecil....

Lama nda update blog aku nih...tp tiba2 hari ni aku tersangat2 rindu malaikat kecilku di sana..dan aku sgt2 b'mood utk meluah sgala2nya dsini...

aku rindu dia,aku ingat dia,aku sayang dia...dan aku terbayangkan dia...anak kecil yg aku lahirkan telah pergi masa dalam pelukan ku...malakikat kecil tu hubby beri nama DAMIAN MIKAIL....

arwah lahir cukup sempurna..sangat sempurna walaupun pre-mature..tp dalaman yg sgt2 pre mature myebabkan kami kehilangan dia...

aku teringat saat2 terakhir bersama arwah,dia pergi dalam dakapan ku..tatapan matanya,gengaman jari2 kecil tu sgt membuat aku rasa sgt2 kehilangan masa ni...

kalau arwah masih ada,skg arwah sdah 9 bulan...ada sekali tu dania ckp'mummy,damian kan ada di atas...kakak jumpa damian...'...mungkin dania mimipi adik...sebab saat terakhir nafas damian,dania ada..dan dania nangis knapa adik dbalut kain putih...anak kecil ni pun sedih..ni lagi aku sbg ibu...tp ni sdah takdir..dan aku sekeluarga sudah menerima semua ni...

untuk peringatan ini,d pagi2 ini,aku doakan Al-fatihah buatmu DAMIAN MIKAIL..salam sayang dan kasih yang teramat....

Thursday, 24 November 2011

muka masam!

kmaren balik hubby dr kerja,aku buat muka semasam-masamnya!...by pn tnya la knapa aku bgtu,dan aku jawab"boring drumah!sakit kpla..gelap dunia,boring,stress!!!..mau jalan2"nah,macam2 minta ku ma c asben!..
"aik,cmana mau bjalan lau sakit?nah,ni malam kt p makan pastu urut tangan"..aku pn kasi bagus sikitla muka tandanya aku puas hati ngan perjanjian tu..

pastu ku tanya lagi"nda malu ka jalan sm ny yg pakai tongkat ni?"..hahaha,c hubby ktwa,knpa pla mau malu?aihh..pelik2 saja!

nah,tepat pukul 8pm kmi pn kluarla..bseri2 kunun mukaku dbawa bjalan..yehaaa!!!!...pastu c hubby bawa makan d kedai makan dkt simpang rumah tu..tomyam 20000 kunun nama restorannya!aku pn turunla..skali mau masuk kedai tuh,urg pn tengok2 la aku..terus sumbang jalanku!bilang c hubby pelan2 baa,aku nah macam mau blari sda p tempat duduk..rupanya malu jg!hahaha..dlm atiku sempat lg tpikir"padan muka,sapa suruh iya2 mau bjalan!"...

lepas makan,kmi p beurut tangan.perggghhh!!!sakit!!aku siap nangis2 lg..smpai c jasmine pn buat muka heran tgok mummynya..aihh..sandi betul aku kali nih!

15 hari!

tiba2 jak aku terasa mau update blog ku nih.lama nda ku menulis apa2 dcni,bukan teda masa..tp teda idea!dan sememangnya aku nih mmg bukan minat karang mengarang nih!...tp aku pikir2 drpada aku btidur2 saja,nah..bagus aku kasi buka sikit kpla otak ku nih!..

cuti 15 hari yg Dr.bagi memang buatkan aku bosan gila!lainla kalau cuti2 ni aku bleh balik kg ka,bleh masak2,bleh kemas2,jalan2,jaga anak,bestla..suda pasti 15 hari ni aku hargai sgt!


tp dgn keadaan kaki yg sebelah sja bleh gerak,tangan sblah saja yg ok,nah,apa la yg aku bleh buat?guling2 d tilam dn endingnya aku akn tidur smpai hubby pulang kerja!huh..rutin yg sgat mnstress kan aku!aku rindu mau kerja,rindu mau jalan2,rindu mau masak,cuci kain,mngemas,mngurus anak,mgurus laki,smuala!

sblum c asben p kerja,dia akan pesan,"jangan buat apa2,rehat saja"..adoiii by,rehat yg memenatkan...aku nda sabar 15hari ni brlalu..spya aku bleh buat apa yg aku mau..dan kadang aku paksa diri juga tuk p kluar mnjemur,dan apa sajala yg aku mampu!

tp dgn ujian bgni,aku bsyukur,aku masih dpilih utk d uji..syukurla..dan aku terpikir rupanya di luar sana byk yg lebih teruk dr aku.aku mungkin cuma 15 hari bgni,tp dluar sana ada ramai yg nasib bgni atau lebih teruk utk sepanjang hidup,so,aku sepatutnya bersyukur sgt2!

Dan d sebalik kekurangan ini,aku punya khabar baik jg..lepas xcdent tu,aku dapat berita dr Dr.yg aku pregnant lg!yayyyy....biarpn kaki patah,tp aku ada rezeki yg lbih besar..syukurla..