Monday, 27 June 2011

part 1

erm..ni cerita pasal aku pnya 'cinta'la katakan dlm hidup aku..skadar tuk mengimbas2 crita bh kunun...bukan menunjuk2la kan..so,sapa yg rasa2 nda suka,jgn dbaca ok..hehehehhe..

aku ni kan sebenarnya biasa2 jak..dsekolah pn aku ni bkn lah org yg glamer2...tp ntah cmana aku bleh tkenal ngan org ni..kenal tme kakakku c ida buat plan jalan2 p poring,situlah aku mula2 kenal 'org'tu..yg memang kira otai jgk kali urg bilang d skolah.masa tu aku budak2 lagi,baru form 2..hahahahaha..tp masa tu kenal gtu2 jak la..gpun 'dia' tu jauh la umur ngan aku...jadi,aku harap2 lah aku ni ndalah ada apa2 feel ma 'dia' tuh..mngelak la bh kunun2nya ni..tp,lau tjumpa pla,suka jgk..ahaksss

masuk form3,thn 2001,aku lagila slalu jumpa 'dia'tuh..adeh..nda bolh ngelak g..aku pn heran gak bb aku ni ndalah cantik bh..pa lagi lau p skolah..mmg selekeh la bh.sot jgk la aku tme tuh,kunun2 ngelak..tp,lau nda nmpak tecari2 jgk..(pngakuan tuh..ahahahahha..)...pastu,lagi slalu jumpa,lagilah len2 ajk ku rasa..yalah tme tuh aku ni lom g la bkecimpung dlm 'cinta'2 ni kononnya..ya la bh..bukan glamer kan..bah,bila ada yg bagi perhatian gtu..mngelabah..wahahahahha..

dpendekkan cerita tanggal 14 feb.2001 aku sm 'dia' ni jadilah couple kononnya..hahahhaha..lucu jgk..tp,bermula dctulah aku pn mula ada musuh2 dn byk yg nda senang..adeh..yalah,mestilah kali urg nda puas ati cmana la 'dia' tu buli ada kena mngena ma aku.ingat lagi aku,paling aku btrep bila ada yg cakap"hah?ko suka pmpuan tuh?adoi..apa la bh..budak lg bah tu.."..huh!!!!!bikin panas..lau jeles kestau la bh kan..heh,aku budakpn,aku jgk kan dpilih bbanding ko yg cantik tuh..wahahahahha..(bangga).tp,sebenarnya aku malu jgk..jadi,aku pn buat syaratlah ma 'dia'..lau mau jumpa jangan dskolah..anggap jak teda pa2 lau dskolah..uiseh,trepan tu bh...tp kadang,nda sengaja dskolah tjumpa jgk..hahhahaha..(nda buli tahanlaa...cinta munyet kan..wakakakka..)

lepas dr tu,kami pn jumpa2 dluar jak lah...hampir stiap ari jumpa..aku ni pn mmg bilang urg 'cinta karas' la sm dia tu..yala bh..nda pernah2 kan ada jiwa2 bgtu sblum ni..pa lagi 'dia' ni trep2 hebat..macam yg aku suka..kena lgi pndai mngambil ati..(biasalah..lelaki..mulut manis!!)cehh....biarpn kami slalu jmpa,tp masa tu masih g kmi brahsia la kunun2 trutama ma kakakku c ana..bb dia nda brapa stujula katakan..tp nda lama kedapatan jgk..tu gara2 'dia' tuh hadiahkan aku baju,kedapatan pla..hahhahaha..pa lagi,biasalah..kena marahlah..yalah,aku kan 'budak'..wahahahaha..tp,apa aku pduli,mmg kpala batu jgk..aku teruskan jgklah..

kami pn cam urg len kapel la jgk..surat-mnyurat..jumpa bjumpa..perkara biasa..pasal gosip2 tuh,biasalah..bukan tembiranglah kan..'dia' tu kan biasalah..otai kunun2nya..jd aku pn ikut la glamer skali masa tu..wahahahah..prasantan!!!dn sbb tu la jgk kmi brapa kali mau break gara2 tuh suma jgklah..opsss...nnti aku story lagi laa..utk part 1 ni smpai cni dulu..d short cut kan cerita mmg kmi kapel la smpai 'dia' tuh abis skolah..form6..pastu dia p bandar sdkn mncari kehidupan yg ntah apa2 ntah!!!!...to b continue....:)

Monday, 13 June 2011

PeRtama DAn BukAn tErakHiRnYa..

tanggal 15/06/2011(isnin) pukul 10 pagi merupakan hari pertama aku mnjejak kaki ketanah perkuburan dmana arwah ank lelaki ku pertama dikebumikan...inilah hari prtama aku menziarahi dia dn inilah kali pertama aku mnjejakkan kaki di tanah perkuburan..

 
aku sedekahkan Al-fatihah utk arwah dan aku berdoa smoga arwah tenang disana.."sayang,mummy datang...mummy sayang damian...sayang selamanya walaupn mummy nda sempat tunjukkan kasih sayang tu..mummy sayang sgt2 damian..ya ALLAH,sampaikan padanya,aku teramat sayang dia ya ALLAH.."

aku meninggalkan tanah perkuburan itu dengan sedkahkan al-fatihah sekali lg..sayangku damian mikail,nnti mummy datang lg...

OweZ iN mY hEaRt..

dia merupakan seseorang yang telah pergi..namun dia sentiasa dihati..arwah DAMIAN MIKAIL..kehadirannya pd 28.04.2011 dsambut dengan penuh kesyukuran...my 1st baby boy.Selepas dlahirkn ,arwah terus d masukkan ke NICU seremban memandangkan keadaan yg sangat kecil..yalah..pre mature kan..namun,masa tu arwah stabil..cukup sifat,cukup sempurna..dengan rambut yg sangat lebat..airmataku deras mengalir melihat kekuasaan ALLAH S.W.T yg x ternilai itu..



Memandangkan keadaan arwah yg bergantung dgn plbagai peralatan tu,aku x dbenarkan mnyentuhnya lagi dcbbkan DR.takut berlaku infection..yalah,kan bby ku masih belum cukup bulan,antibodinya pn blum kuat lg..so,aku cuma dapat melihat dia jak lah dan setiap kali aku tengok dia dalm inkabutor tu,aku nda berenti mnangis dan berdoa byk2 spya dia selamat dan melepasi saat2 kritikalnya..tapi......semakin hari,keadaan arwah semakin kritikal..oksigen semakin berkurangan...



tanggal 30.04.2011,hubby dapat panggilan telefon dr NICU seremban spya aku dn hubby cepat2 datang..keadaan arwah tenat..hah?????kmi trus p hsptl..sampai d NICU,aku nda dapat tahan lg perasaanku..aku mnangis tngok keadaan arwah yg tercungap2..tenat!!!ya ALLAH..masih terasa kesakitan tu...hubby minta spya aku bersabar..selepas ambil sample darahku,DR trus membuat pmindahan darah pd arwah..selepas beberapa jam,DR pakar trus mmnggil aku n hubby untk berbincang..DR terangkan bhwa DAMIAN MIKAIL ku semakin tenat..aku x sanggup melihat penderitaannya namun akmi ambil keputusan spya DR buatlah apa cara sekalipn spya arwah dpt dselamatkan..tp...ALLAH lebih mnyayangi dia..DR bgtau aku"minta maaf,terus terang sy ckp,baby tak dapat didselamatkan...lebih kurang pukul 2ptg..arwah DAMIAN MIKAIL pergi buat selama-lamanya...arwah mengalami pendarahan otak disebabkan kekurangan oksigen dlm badan...ya ALLAH..hati ini nda dapat menahan sakit!!!aku dn hubby menangis....itulah pertama kali aku tgok hubby menangis sebegitu...



kami dberi ruang untuk bersama arwah buat kali terakhir..arwah diberikan pd aku,aku mngendongnya untuk pertama dan terakhir kalinya..jari jemari kecil itu menggengam jari kelingkingku...mata yg bersinar2 tu spt memerhatikan aku walaupn sebenarnya arwah blum boleh nmpak lg..tp,mungkin ikatan itu yg mmbawa pndangan matanya terus pd aku..merenung tajam ke mataku smpai akhirnya perlahan-lahan mata kecil itu tertutup rapat..arwah menghembuskan nafas terakhirnya d dakapanku...ya ALLAH..kuatkan lah semangatku..aku redha ya ALLAH..aku pasrah dengan kehendakMU..tp airmata ini tetap mengeluarkan airmata cbb aku x mnyangka aku kehilangan dia..aku dn hubby bergilir 2 memeluknya..aku spt nda mau berenti menciumnya..aku sempat bg air susuku dmulut arwah..walaupn cuma setitik...sakit btul aku rasa..



aku mcm nda percaya...aku kehilangan arwah..lebih mnyayat hatiku bila aku mnyambut arwah yg dlitupi kain putih utk dbawa balik dn dsemadikan..aduiiiii...kesedihan tu masih terasa..aku memeluknya erat seerat2nya..ptg tu arwah selamat dkebumikan d tanah perkuburan kajang..



malam tu aku tdur smbil memeluk baju arwah,masih ada bau lg..."ya ALLAH..sampaikan kasih sayang ku untuk ankku dsana,walaupun aku nda sempat memberikan kasih syg itu..tp,hati ini sgt2 syg dia ya ALLAH..sampaikannya ya ALLAH betapa aku sgt2 cinta annku ya ALLAH.."...abadi selama2nya..arwah DAMIAN MIKAIL B.ABDUL HASIM..