Monday, 13 June 2011

OweZ iN mY hEaRt..

dia merupakan seseorang yang telah pergi..namun dia sentiasa dihati..arwah DAMIAN MIKAIL..kehadirannya pd 28.04.2011 dsambut dengan penuh kesyukuran...my 1st baby boy.Selepas dlahirkn ,arwah terus d masukkan ke NICU seremban memandangkan keadaan yg sangat kecil..yalah..pre mature kan..namun,masa tu arwah stabil..cukup sifat,cukup sempurna..dengan rambut yg sangat lebat..airmataku deras mengalir melihat kekuasaan ALLAH S.W.T yg x ternilai itu..



Memandangkan keadaan arwah yg bergantung dgn plbagai peralatan tu,aku x dbenarkan mnyentuhnya lagi dcbbkan DR.takut berlaku infection..yalah,kan bby ku masih belum cukup bulan,antibodinya pn blum kuat lg..so,aku cuma dapat melihat dia jak lah dan setiap kali aku tengok dia dalm inkabutor tu,aku nda berenti mnangis dan berdoa byk2 spya dia selamat dan melepasi saat2 kritikalnya..tapi......semakin hari,keadaan arwah semakin kritikal..oksigen semakin berkurangan...



tanggal 30.04.2011,hubby dapat panggilan telefon dr NICU seremban spya aku dn hubby cepat2 datang..keadaan arwah tenat..hah?????kmi trus p hsptl..sampai d NICU,aku nda dapat tahan lg perasaanku..aku mnangis tngok keadaan arwah yg tercungap2..tenat!!!ya ALLAH..masih terasa kesakitan tu...hubby minta spya aku bersabar..selepas ambil sample darahku,DR trus membuat pmindahan darah pd arwah..selepas beberapa jam,DR pakar trus mmnggil aku n hubby untk berbincang..DR terangkan bhwa DAMIAN MIKAIL ku semakin tenat..aku x sanggup melihat penderitaannya namun akmi ambil keputusan spya DR buatlah apa cara sekalipn spya arwah dpt dselamatkan..tp...ALLAH lebih mnyayangi dia..DR bgtau aku"minta maaf,terus terang sy ckp,baby tak dapat didselamatkan...lebih kurang pukul 2ptg..arwah DAMIAN MIKAIL pergi buat selama-lamanya...arwah mengalami pendarahan otak disebabkan kekurangan oksigen dlm badan...ya ALLAH..hati ini nda dapat menahan sakit!!!aku dn hubby menangis....itulah pertama kali aku tgok hubby menangis sebegitu...



kami dberi ruang untuk bersama arwah buat kali terakhir..arwah diberikan pd aku,aku mngendongnya untuk pertama dan terakhir kalinya..jari jemari kecil itu menggengam jari kelingkingku...mata yg bersinar2 tu spt memerhatikan aku walaupn sebenarnya arwah blum boleh nmpak lg..tp,mungkin ikatan itu yg mmbawa pndangan matanya terus pd aku..merenung tajam ke mataku smpai akhirnya perlahan-lahan mata kecil itu tertutup rapat..arwah menghembuskan nafas terakhirnya d dakapanku...ya ALLAH..kuatkan lah semangatku..aku redha ya ALLAH..aku pasrah dengan kehendakMU..tp airmata ini tetap mengeluarkan airmata cbb aku x mnyangka aku kehilangan dia..aku dn hubby bergilir 2 memeluknya..aku spt nda mau berenti menciumnya..aku sempat bg air susuku dmulut arwah..walaupn cuma setitik...sakit btul aku rasa..



aku mcm nda percaya...aku kehilangan arwah..lebih mnyayat hatiku bila aku mnyambut arwah yg dlitupi kain putih utk dbawa balik dn dsemadikan..aduiiiii...kesedihan tu masih terasa..aku memeluknya erat seerat2nya..ptg tu arwah selamat dkebumikan d tanah perkuburan kajang..



malam tu aku tdur smbil memeluk baju arwah,masih ada bau lg..."ya ALLAH..sampaikan kasih sayang ku untuk ankku dsana,walaupun aku nda sempat memberikan kasih syg itu..tp,hati ini sgt2 syg dia ya ALLAH..sampaikannya ya ALLAH betapa aku sgt2 cinta annku ya ALLAH.."...abadi selama2nya..arwah DAMIAN MIKAIL B.ABDUL HASIM..

3 comments:

  1. andu mimie...sedih...mcm aku terasa aku d tmpt mu pula...

    ReplyDelete
  2. menulis adalah yg paling baik selain drpada menangis..semoga Allah memberikan ko anak lelaki untuk mengisi kekosongan yg suda d tinggalkan oleh pari2 syurga mu itu..

    ReplyDelete
  3. sebab kadang kesedihan tu kt nda dapat kongsi sama sapa2...jadi tu cara paling baik,tulis sma jgk cam kt meluah kan..kan..

    ReplyDelete