Tuesday 26 July 2011

mengingatkan aku sm dia..

aku ada tebaca satu blog,buat aku ingat yg teramat2 sma arwah anakku..aku sedih gilak baca blognya tuh..btul cakapnya,org slalu ckp ma aku bila aku sedih,'ko ok lagi,tuh bukan anak ptama,lau anak ptama lagi sedih".."kira okla..sekurang2nya ko ada sda anak 2".."ko patut bsyukur,ankmu masih keci tme mninggal,lau sda besar lagi terasa,mmbesar sama2,lagi sedih lepas kehilangan"..ko ok lagi,pasni boleh lagi bh tambah anak.."...semua tuh dialog yg sda basi aku dgar..slalu aku dengar..tp durg nda tau macam mana sakitnya aku rasa..macam blog yg aku baca tuh,nda kira la mcm mana keadaan pn,tu tetap anak,kehilangan ttp sama..nda kira 1 @ 2,lelaki @ pempuan,besar@ keci..tetap sakitttt...

pemergian damian mikail dalam hidup ku skuarga mmg bg kesan btul ma aku..kadang bila dgar lagu sedih2,aku pndai mnangis sndiri..nda kira la lirik lagu tuh kena @ nda ngan situasi..yg pastinya aku mmg gurindam jiwa..sebab aku rind anak aku..kmu apa tau???

setiap kali aku p kubur arwah,aku rasa sedih gila..tp aku nda mo nangis,bb aku takut hubby larang aku pg lagi..bilangnya"kt dlarang melawat kubur kalau untuk besedih2"..jadi aku kuatkan hati dan langkahku jgk tuk melawat dia.

aku tau arwah bahagia dsana..bukan aku patut bsyukur bb dia anak ketiga,bb dia 'pergi'tme baru umur 2 hari,bukan sebab aku masih boleh beranak..tp aku bsyukur bb dia antara yang terpilih berada d sisi ALLAH S.W.T..dia bahagia dsana..ada hikmah d sebaliknya..jadi aku pasrah...

setiap kali aku  di bilik sendiri2,aku buka laci,keluarkan 1 fail warna kuning..d situlah aku simpan kenangan2 arwah tinggalkan..sijil kelahiran bwarna hijau...serta sijil kematian yang setiap kali aku membaca tulisan"meninggal disebabkan sepsis"..aku menangis teresak2..sedih..macam baru semalam terjadi...dan,setiap kali aku melangkah keluar rumah,aku bawa bersama baju arwah yg kusimpan dalam plastik rapi2 spya baunya nda hilang dan setiap kali aku rindu,aku boleh cium baju tuh,aku dapat rasakan macam aku peluk dia..masih ada bau2 lagi..dengan sisa najisnya yg sempat ditinggalkannya d baju tu..aku nda mo cuci pn..

No comments:

Post a Comment